Tyimességek

...avagy Tyima gondolatai.

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése

Életiskola. Gimnázium, melynek van társadalmi időszerűsége

E-mail Nyomtatás PDF

Rengetegszer írtam már itt a tyimeken, a jelen kor tudatos szellemi leépítéséről. A roppant csalafinta módszerekkel operáló, beférkőzésről a tudatba, annak manipulálásáról! Eleget olvashattatok Kedves tyimre fanyalodó Embereim...Ahogy vallásnak, módszernek, életérzésnek, követendő példának, vagy önmegvalósításnak álcázott, tudatos irányítás alatt igyekeznek tartani valakik minket, gyermekeinket, szüleinket! A kereskedelmi televíziók, a megállíthatatlan folyamként hömpölygő reklámok, a véget nem érő "csilivilli" vetélkedők, az elferdített-bújtatott Gender-ideológia, mind-mind ennek az eszköze! Már kezdődik a bölcsődében, óvódákban, hogy folytatódjon az iskolapadok között, aztán beteljesedjen felnőtt korban...A köznép fuldokoljon egyfajta kórban...Marja egymást , ne gondolkozzon, csak uszítás alatt vonyítson, az épphogy túlélésre koncentráljon, igény és szellem nélkül...-Szerencsére, ahogy az egészséges test felveszi a kűzdelmet a betegség ellen, a társadalom is kiépíti a maga védekező hídfőit!

Egy festői szépségű falucskában vehettem részt, egy ilyesfajta, újszerű kezdeményezésen! Az abai gimnázium igazgatója mutatta be oktatási módszerét intézményének! Szilasy György igazgató úr gimnáziumának, már a  mottójából is felsejlik a törekvés valami másra, valami egészségesebb, őszintébb, újra emberibbre: "A Gyermek nem arra vágyik, hogy ismereteket szerezzen az életről, hanem hogy élje azt."

Nem véletlen ez a mottó! A módszerekhez, nevelési alapelvekhez nem fűznék több kommentárt! Figyelj csak Kedves Olvasó:

                           "Néhány gondolat arról, hogy mit és hogyan gondolunk a mindennapjainkról:

A tanterem központúságot kiegészítjük a diákok életterének kibővítésével (udvar, park, erdő, mező, műhelyek, családi házak stb.) az oda illő tevékenységek szerint.
Arra törekszünk, hogy az osztályterem-tanóra típusú, üléshez kötött passzív ismeretszerzés egészüljön ki a cselekvés során szerzett tudás (pl.: kemenceépítés, növénygondozás) alkalmaival.
Az iskola-idő óráit kitágítjuk, a nap 24 órájában, a hét összes napjában, az év 12 hónapjában gondolkodunk. Ehhez szükséges a szülőkkel való szoros kapcsolat, a felnőttek életének bekapcsolásával.( Például nyári táborok, délutáni szakkörök, otthoni megfigyelési feladatokon  keresztül.)
A jelenlegi osztályszerkezetet (egykorú gyerekek közössége) kiegészítjük különböző korúak együttlétével, amennyiben ezt az adott tevékenység igényli (pl. műhely munkák).
A kötött osztálylétszámhoz igazított tanulási forma bővül ennek ellentétpárjával, mikor az adott feladat határozza meg az ahhoz szükséges létszámot.
A „csak pedagógus diplomával rendelkező tanár taníthat gyereket” szigorú törvényi előírása mellett nyitunk az „az tanít, aki tud” elve felé, ahol mesterek, szülők, a falubeliek adhatják át a tudásukat diákjainknak, sőt a diákok is taníthatják egymást. Pl.: vadászok tartanak terepi órát a biológia tanárral közösen. Középiskolás diákok segítenek a kisiskolásoknak, óvodásoknak tartandó játszóház szervezésében.
A nemtelen (fiúhoz lányhoz nem kötött), általános, uniszex tananyag kibővül a diákok nemiségét kibontó, az életben nélkülözhetetlen férfi-női szerepre is felkészítő ismeret-egységekkel, cselekvési formákkal (pl.: néptáncon, kézművességen keresztül).
Az osztályzásos értékelés kiegészül más elismerési módokkal: szöveges jellemzés, mestermunka bemutatása, közösségi megbecsülés.
A szülő, a tanár-mester és a diák egyenrangú felek iskolánkban, de mindegyikük vállalják, hogy alárendelik magukat a megfogalmazott egyetemes értékeknek!"

.........................................

Ha többet szeretnél megtudni: Az abai gimnázium és kollégium webldala - Nyitólap, Friss hírek

Módosítás dátuma: 2012. június 09. szombat, 07:14  

Hozzászólások 

 
0 #11 indián 2012-07-06 18:37
Végre egy olyan iskola,ahol a gyermek a fontos,és az hogy az életre épülő tapasztalatokat szerezzen amit aztán a való világban remekül fel tud majd használni!
Sok sikert és kitartást kívánok a további munkához tanításhoz,neve léshez!
Idézet
 
 
0 #10 tyima 2012-07-03 18:33
Azonos a világunk Árpi!Egy irányba is húzunk, csak én (ezek szerint) többet találkozok gánccsal. Ez ne zavarjon Benneteket, és legyen a világ olyan, ahogyan az őszinte gyerekek rácsudálkoznak...
Idézet
 
 
0 #9 2012-07-03 17:56
Tyima!

Csoportunk és az abaiak céljaitól is távol áll a "lehetetlennel és a "nem hagyják"-al történő napi küzdelem. Árral szemben úszni nem szerencsés. Ennek megfelelően mindannyiunk arra koncentrál, hogy hogyan lehet megvalósítani a céljainkat.

Az elmúlt lassan 2 év alatt volt idő a hogyan NEM valósul meg az iskola megrágására. Elég lehangoló volt és előrébb sem jutottunk. Miután ezzel a hibás szemlélettel felhagytunk, azonnal kibontakozott az az irány, hogy hogyan lehet elindulni, mit kell tennünk, stb. Így kerültünk Pécselyre.

Ez alapvető élet-szeml-élet (tehát az élet a szemlélőtől függ -> azt az életet látom, amerre nézek: félig üres/félig teli), módon is felfogható, hogy a probléma helyett a megoldásra, a visszatartó tényezők helyett az előre vivő gondolatokra koncentrálunk.

Az oktatásban az a fajta nyílt radikalizmus, ami felmerül, annyira távol áll a normáinktól, hogy egyszerűen befogadhatatlan . Továbbá azt gondolom, hogy a pedagógusnak rendkívül fontos szerepe van, ahogy ez az óvodások kiállításán is tapasztalható. Mindannyiunk életében volt jó és rossz tanár, vagy olyan, akit épp akkor rossznak gondoltunk, de később bebizonyosodott , hogy nála tanultunk a legtöbbet. Így azt gondolom, hogy maradjunk távol a radikális eszméktől és a gyermekekre jellemző kerek világot megtalálva formáljuk életünket.
Idézet
 
 
0 #8 tyima 2012-07-03 17:10
Kedves másik Árpi!
Ott voltam, mikor az életiskola igazgatója, kijött Pécselyre! Érdekelt a dolog, le is nyűgözött. A pécselyi ovi, már régóta hasonló szellemben neveli a gyermekeket. De mint tudod, Hazánk az EU.-ba tartozik...Tehát nem fog minden úgy történni, ahogy az abai gimnázium igazgatója szeretné...
.................
Kiragadok néhány részletet a gimnázium mottójából:
"A jelenlegi osztályszerkeze tet (egykorú gyerekek közössége) kiegészítjük különböző korúak együttlétével, amennyiben ezt az adott tevékenység igényli (pl. műhely munkák)" Jelenleg a legtöbb osztály, közel fele a visszabukottaké , főleg az ország keleti felében, de már sajna szinte mindenhol...A halmozottan nehéz esetekkel teli osztályokban ez kivitelezhetetl en!
"A nemtelen (fiúhoz lányhoz nem kötött), általános, tanany.. kibővül a diákok nemiségét kibontó, az életben nélkülözhetetle n férfi-női szerepre is felkészítő ismeret-egységekkel, cselekvési formákkal (pl.: néptáncon, kézművességen keresztül)."
Jelenleg a gender-ideológiát kell sulykolni, ez azzal szembe megy!Tehát a ráérő "libsi mindentjóltudó-megmondók" nem fogják hagyni, mert a gyerek maga döntse el a nemét...
......................
Szurkolok, mert értelmes dolognak tartom, és főleg TERMÉSZETESNEK! De pont ezért lesz kegyetlen nehéz bevezetni!
Idézet
 
 
0 #7 2012-07-03 13:16
Jelentkezem :-).

A magunk pozitív hozzáállásáról azért tudok beszámolni, mert a nehézségek ellenére a lányom a mai napig is ide jár: abaigimnazium.hu/, tehát működő, élő dologról beszélhetünk, amely belefér a jogi keretekbe is.

Az ökoház engedélyezés szerintem más lapra tartozik.

Egyébként az a szintén Árpád nevű fiatalember, akinek engedélyezési tapasztalata is van, megosztott néhány gondolatot földházakról, amiben élni szeretne és fog is, mert minket is érdekel a dolog. A végzettsége ehhez közel áll (építőipari), esetleg a következő megjelenésünkko r (jurta állítás/bontás) tanácsot is lehet tőle kérni.
Idézet
 
 
0 #6 tyima 2012-07-02 13:51
Azt hiszem Árpi, Te az a fiatalember lehetsz, aki lenyűgözött a személyes beszélgetésünk alkalmával-a nem hideg jurtában-
Én már nem vagyok ilyen bizakodó! Talán balszerencsés pillanatban cseréltünk eszmét. Egy ismerősöm ökoházat építene, ha hagynák...De nem kap engedélyt.
Ezen a portálon több nagyszerű kezdeményezésrő l olvashatsz, elég ha a keresőbe beírod, tiltott magyar találmányok, és nézd meg, mi lett velük?!
.................
Azt köszönöm, hogy tényleg megkerested tyimeket, és megtaláltad a Téged érintő cikket! Légy fertőzött "tyimolvasó"Várlak máskor is!
Idézet
 
 
0 #5 2012-07-01 22:29
A tapasztalat az, hogy nem üldözi senki. A törvényes keretek jelenleg is lehetőséget biztosítanak erre.

Kizárólag rajtunk múlik, hogy mihez kezdünk a lehetőségeinkke l. Használjuk hát olyanra, ami hasznos számunkra és mások számára is!
Idézet
 
 
0 #4 tyima 2012-06-16 12:05
Sejtettem ám...Csak a nyulat ki kell...
Még két évig tehetik. Aztán..?!-Ki tudja...
Idézet
 
 
0 #3 Eliza 2012-06-15 09:30
Nem, ellenkezőleg, azért fogja üldözni, mert az embereknek jó, nekik meg nem annyira... Nem az az érdekük...
Idézet
 
 
0 #2 tyima 2012-06-15 08:52
Ez most úgy hangzott Eliza, mintha üldöznie kéne, mint rosszat...
Idézet
 
 
0 #1 Eliza 2012-06-14 22:37
És vajon meddig tűri ezt a kormány?
Idézet
 

Szóljon hozzá!

tyim elvben egy demokratikus, szókimondó portál! De azért vannak illemszabályok, melyeket nem illik áthágni! Ha mégis mutatkozna szándék, tyim éber...


Biztonsági kód
Frissítés

Keresés

Jelenlévők

Oldalainkat 24 vendég böngészi
A site hozzáadása a KedvencekhezAz oldal hozzáadása a KedvencekhezBeállítás kezdőlapnak!Oldal megosztásaOldal elküldése emailkéntOldal nyomtatása