Tyimességek

...avagy Tyima gondolatai.

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése

"Fiúk az iskolában"

E-mail Nyomtatás PDF

Az Artérián, egész értelmes vitafórum alakult ki a gyermeknevelés fortélyairól. Bizony nem egyszerű, ebben a mai világban megtalálni a helyes utat! Sikeres, önbizalomtól duzzadó "sztárrá" neveljük, vagy tartsuk a földön gyerekünket, törekedve a jó értelemben vett középszint, mindenben való elérésére?!

A szülők megítélése más, és más, így látja Fatima :Kell még nekünk GYEREKSZOBA?

-Vagy olvassuk Zoli atya egy idevágó idézetét :

Fiúk az iskolában

Ez a bejegyzés Dr James Dobson: Fiúk nevelése c. könyve alapján íródott. A könyvet kiadta a Keresztyén Ismeretterjesztő Alapítvány (www.kiakonyvek.hu).

Hogyan tanulnak, miért vallanak olyan sokszor kudarcot, és hogyan árt a fiúknak gyakran férfias alkatuk? Nos, az iskolákat nem fiúkra tervezték, és nem a fiúknak megfelelő tempóban oktatják őket. Amiben jók – a durva mozgáskészség, vizuális készségük, tájékozódó képesség, kirobbanó energiájuk – azok nem előnyösek számukra az iskolában. Merev rendbe kényszerítik őket, a lányokhoz képest 6 hónappal le vannak maradva a fejlődésben, ezért nehéz nekik csendben ülni és figyelni, ceruzával és papírral dolgozni, megbirkózni a szociális nyomással. Rosszul indulnak, és butának, alkalmatlannak érzik magukat. Mire a fiúk elérik a negyedik osztályt, úgy érzik, a tanárok jobban kedvelik a lányokat. Általában osztályt ismételtetnek a nem alkalmas gyerekkel, de ez a harmadik osztály után megtört lélekhez, lázadáshoz, közönyhöz vezet.

Vannak a rendszerető, jól tanuló gyerekek, és vannak a felületesek, szétszórtak, akik nem szívesen dolgoznak, csak játszani szeretnek. Immúnissá válnak a felnőttek nyomására, és nem tanulnak. Fontos, hogy ne tekintsük őket alacsonyabb rendűnek a társaiknál! Okozhatnak még meglepetést. Ld. Albert Einsteint, Winston Churchillt, Thomas Alva Edisont.

A harag, fenyegetés, nyomásgyakorlás, büntetés nem segít. Ne próbáljuk a személyétől idegen emberré alakítani! Mi idegeskedünk, őt pedig feleslegesen sebezzük. Derítsük ki, mi folyik az iskolában! Magától nem fogja elárulni. Magántanár sokat segíthet. Meg kell tanítanunk fegyelmezettnek lenni, végül, amikor megtettük, amit lehetett, fogadjuk el a tőle telhető legjobb teljesítményt, és keressünk olyan területet, ahol sikeres lehet.

A szétszórt fiú később is az marad, ha nem kap segítséget. Nézzük meg fiúnk, (gyerekünk) füzetét, hogy eldönthessük milyen tanuló! A jó tanuló füzete tagolt, áttekinthető, letisztult.

A felszínes gyereké rajzokkal, félbemaradt mondatokkal teli, buta feljegyzések vannak benne.

A hiányzó szervezési készséget kell megtanítani, esetleg magántanárral. Azt is meg kell tanítani a fiúknak, hogyan végezhetnek hosszú távú feladatokat apránként.

Az olvasás alap! Nemcsak mindenben hátrányt jelent a hiánya, de a fiú énképe is sérül, ha nem tud olvasni. Jó a hangos olvasás megtanulása, és magántanár fogadása. Még akár kölcsönbe is érdemes verni magunkat, mert rengeteget adunk a gyereknek, ha megtanul olvasni. Ha tud olvasni, ösztönözzük rá, hogy használja is képességét! Néhány tipp:

– a fiúk inkább az eseményeket kedvelik, míg a lányok a jellemfejlődést a regényekben.

– a szereplők csináljanak valamit, ha nem peregnek az események, a fiúk elveszíthetik az érdeklődésüket.

– a regény legyen tele információval

– Jók a pókok, kígyók, repülőgépek mint tárgyai az olvasmánynak

– A „nyálas, érzelgős” irományok helyett sport és kalandok

– tényirodalom, sportkocsik, ufók, jojó, varázslat, rejtély, sci-fi

– Mi is olvassunk rendszeresen!

– ajándékozzunk könyvet fiunknak! Pl. focilabda mellé fociról szóló könyvet.

– Ismerjük el, hogy a tényirodalom, tényinformációk olvasása (sportoldal) ugyanolyan fontos, mint a regényeké

– az olvasás jelentsen kihívást, de ne legyen se túl nehéz, se túl könnyű! Előbbit nem fejezi be, utóbbit elunja.

– Vigyük el könyvtárba, és könyvesboltba! Esetleg a könyvtáros beszélgessen el vele a hobbijáról, és így eldönthető, milyen könyvet olvasna szívesen. Vonjuk be a fiút a döntésbe!

– mindig 5-6 könyvet adjunk a gyereknek! Így ha nem tetszik neki az első pár, még mindig választhat.

– fontos az ismétlés. Pusztán gyakorlás útján megtanítható az olvasás.

Ezután a könyvben a szerző az otthoni oktatásról beszél hosszasan. Mivel Magyarországon én erről még nem hallottam, kihagyom. Nagyon vonzónak festi le, de feltétele, hogy egy keresővel meg tudjon élni a család.

Ha fiunk az osztály bohóca, és pláne, ha otthon nem ilyen, akkor lehet, hogy önértékelési gondjai vannak. Esetleg a humorral védekezik a fájó énkép ellen. Az önbizalom hiányát rejti a vicc mögé. Ilyenkor hasznos lehet, ha rábírjuk a figyelemfelkeltés pozitívabb módjaira. Zenélés, sportolás, valamiben ki tudjon tűnni. Az ostoba viselkedésével szemben érdemes szigorúan fellépni.

-Ugye, nem egyszerű a gyermeknevelés? De pont ezért nagyszerű! Én a pohos kis eszményeimmel úgy tartom, a gyerek, mindig a szülő tükörképe, vagy legtöbbször az! Ebben benne is van minden...

Módosítás dátuma: 2010. december 17. péntek, 09:35  

Hozzászólások 

 
0 #7 tyima 2010-12-19 08:14
"Mindenesetre egy jó szülő minden csemetének kijárna..de kevésnek adatik meg..
ami pedig a téma boncolását illeti egy művészeti fórumon: művészet a nevelés is :) ha nem a legnagyobb művészet!"
-Ez egy remek zárszó Thea! Ehhez többet nem kell hozzátenni! Az Artéria tényleg művészeti jellegű, ezért hoztam át ide a témát! De a 2 legkeményebb vitapartner nem jött még...(Zari, Fati)
-Megértem Eliza, nekem sincs mindenhova energiám benézni, vagy ha bekukkantok, nem tudok már értelmeset írni! Olykor csak olvasgatok, gyönyörködök, pl. Nálad is, vagy a Tollalon, atyámnál...
Idézet
 
 
0 #6 Eliza 2010-12-18 23:27
Idézet - Tyima:
De azt sajnálom, hogy ennek a témának a felboncolását, nem tanulmányozzáto k át, az Artérián! Rengeteg érv, és ellenérv csap össze, érdemes bekapcsolódni...

Sajna annyi időm nincs, hogy az egész netet végigböngésszem . Biztos, hogy ezer érdekes hely van még, de én csak egy vagyok... ami nem megy, az nem megy. A lényegét úgyis áthozod :)
Idézet
 
 
0 #5 Thea 2010-12-18 18:57
Röviden a megfelelésről, iskolában, vagy bárhol:
a lányok tudják, mit miért akarnak..ezért az egész világon egyre sikeresebbek..
a fiúk csak néha tudnak összpontosítani ..máskor meg az ösztön viszi őket..

Ez van, gyerekek :)

Mindenesetre egy jó szülő minden csemetének kijárna..de kevésnek adatik meg..
ami pedig a téma boncolását illeti egy művészeti fórumon: művészet a nevelés is :) ha nem a legnagyobb művészet!
Idézet
 
 
0 #4 tyima 2010-12-18 17:11
Idézet - Eliza Beth:
Milyen jó, hogy vannak magántanárok, elég sokat emlegeti a fenti szerző, és milyen jó, hogy mi kisbérű magyarok is meg tudjuk fizetni őket, igaz? :-*

Persze! Mikor elveszünk máshonnan, és az elmarad, nincs feladva, stb...
De azt sajnálom, hogy ennek a témának a felboncolását, nem tanulmányozzáto k át, az Artérián! Rengeteg érv, és ellenérv csap össze, érdemes bekapcsolódni...
Idézet
 
 
0 #3 Eliza 2010-12-18 11:45
Milyen jó, hogy vannak magántanárok, elég sokat emlegeti a fenti szerző, és milyen jó, hogy mi kisbérű magyarok is meg tudjuk fizetni őket, igaz?
Idézet
 
 
0 #2 tyima 2010-12-17 12:18
-Ne légy zavarba atyám!
hisz kérted...Csak már öregszel...
Idézet
 
 
0 #1 2010-12-17 10:30
Köszi, hogy kitetted, megtisztelsz, de azért ilyenkor kérdezni szoktak előbb, hogy lehet-e. Persze úgyis lehet, ez egy udvarias formaság, de jól esik.
Igaz kaptam egy alig olvasható emailt tőled, amiben lehet, hogy megkérdezted, kiteheted-e ezt az írást, ha így volt, akkor bocsi és törölve a fenti.
Idézet
 

Szóljon hozzá!

tyim elvben egy demokratikus, szókimondó portál! De azért vannak illemszabályok, melyeket nem illik áthágni! Ha mégis mutatkozna szándék, tyim éber...


Biztonsági kód
Frissítés

Keresés

Jelenlévők

Oldalainkat 44 vendég böngészi
A site hozzáadása a KedvencekhezAz oldal hozzáadása a KedvencekhezBeállítás kezdőlapnak!Oldal megosztásaOldal elküldése emailkéntOldal nyomtatása

Hozzászólások