Tyimességek

...avagy Tyima gondolatai.

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése

Eutanázia, vagy élet?

E-mail Nyomtatás PDF

-Fellángolt újra a vita, van-e joga egy embernek meghalni, vagy nincs!?

Mert valójában erről van szó! az Uzsoki Kórházban történt  (vagy nem történt) események, a kegyes halálról szólnak...Tekinthetem magam valamiféle szakértőnek. -Kérlek Benneteket, ne minősítsetek le, és ne citáljatok az Emberjogi Bizottság elé!

Emeltem fejét, olyan magatehetetlen embernek, aki hosszú hetek-hónapok óta ágyhoz kötve feküdt, a nővérek pelenkázták, és infúzióval táplálták. Intenzív osztályon, nyolcvanvalahány évesen, talán negyvenöt kilósan. Agyi működés érzékelhetetlen, a külvilágot nem ismerte fel, gép tartotta életben...Életben? Feküdt egész nap, és a felfekvések lassan elvitték oda...ahová látogató rokonai szerint, -könyörgött, hogy mihamarabb segítsék át- hónapokkal előbb, mikor még tudott beszélni! Sajnálta az egész osztály, mert iszonyú fájdalmai lehettek a morfium ellenére. Hiába forgatták, a rengeteg nyílt, gennyező seb, iszonyú volt...Hallgattam olyan rokonát, aki zokogva suttogta a fülembe: -kivel beszéljen, hogy ne kelljen tovább szenvednie..!?

-Elhárítottam a választ! Én EHHEZ nem voltam elég bátor, de a mai eszemmel, felmentem azt az orvost, ápolót, bárkit aki megszüntetné az ilyen ember szenvedéseit! Mert nem gyilkos, nem egy életet vett el, hanem kínhalált akadályozott meg! Kegyes halált halhatott az aki kérte, megrövidítették a szenvedéseit!

Véleményem szerint egy embernek JOGA van eldönteni, hogy mit kezd a saját életével! VAN egy olyan pont, amin túl, sem Isten, sem más ember, hanem ÖNMAGA dönthet! S' vannak, akik élnek is eme jogukkal...Ha már nincsenek olyan állapotban, hogy maguk éljenek e joggal, akkor lehetővé kell tenni, hogy más rendelkezzen az átruházott joggal!

-Egyből értelmetlenné válik a szenzációhajhászás, és a "foltos fejű nemtudomkicsoda" süvöltözése a tévében, hogy ez bűn! -Persze, egész addig, amíg nem Ő éli át üvöltözve nap mint nap, az embertelen fájdalmat, amíg nem Őt "zabálja " fel a rák, és nem az Ő sebeiben nyüzsögnek giliszták...hogy aztán negyven kilósan átszenvedjen oda, ahol végre megbékélhet...

..........................................

Főleg egy olyan világban, ahol homokosnak joga van házasodni,és élő tévéműsorban csókolózni férjével-feleségével!?A többszörös gyilkosnak elit börtöncellához. A drogos alkoholistának címszerepre...és sorolhatnám, de nincs értelme! Tényleg nincs...

Módosítás dátuma: 2011. november 23. szerda, 09:23  

Hozzászólások 

 
0 #22 tyima 2011-12-02 08:57
Igyekszek Eliza! Mindent megteszek...néha többet is...
Idézet
 
 
0 #21 Eliza 2011-12-02 08:50
Idézet - tyima:
-Édes Zoli atya, alias Zotya bá!
-Hát tudod, néha nagyon tompítasz...
Tényleg kell melléd valaki rutin!
Aki nem mennykövet emleget, hanem van türelme...

Szerintem Zolinak van türelme. Neked nincs hozzá!
Idézet
 
 
0 #20 2011-12-01 18:06
biztos. Ha te mondod.
Idézet
 
 
0 #19 tyima 2011-12-01 11:19
-Édes Zoli atya, alias Zotya bá!
-Hát tudod, néha nagyon tompítasz...
Tényleg kell melléd valaki rutin!
Aki nem mennykövet emleget, hanem van türelme...
Idézet
 
 
0 #18 2011-11-30 16:08
Rájöttem ám, hogy a Hajnira gondolsz. Csak adtam a hüjjét. Mármint az emlékeztetőd után jöttem rá. Más: a lelkivezető megszólítás nem rang. Esperes, pápai nuncius, püspök, érsek, ezek rangok.
Idézet
 
 
0 #17 2011-11-30 15:57
Hozzon a radai ménkű helyett döntéseket! Komoly válságban viszont számítok rá, és atanácsaira (mint pl. eutanázia ügyben), mert nekem fontos, hogy közösségben éljek az Egyházzal. A tanításához igenis igazodom, mert abban az Isten munkáját és vezetését látom.
Kire gondolsz? Mindketten ismerjük? A Hajnin kívüól én mást nem ismerek onnan! Vagy az Andi? Ő mintha dolgozott volna ott, nem? De az intenzíven? Nem máshol?
Idézet
 
 
0 #16 tyima 2011-11-30 14:59
Nem ismerem az atyát, és nem vagyok tisztában a rangokkal. Nem is sérteném meg természetesen!-Jó ember lehet, ha annyira bízol benne, hogy helyetted hozzon döntéseket...
Amennyire tudom a Vp. Megyei Kórházban tanult és dolgozott olyan ember, kit mindketten ismerünk! Méghozzá a Központi Intenzíven, ami az egyik legrázósabb osztály! Valamint az összes műtőben volt anesztes, ugye?!
De ennyi tényleg legyen ahhoz elég, hogy értsed végre, hogy kire, és főleg mire gondolok?!
Ami a cikkhez kapcsolódhat...
Idézet
 
 
0 #15 2011-11-29 18:26
A lelkivezetőmet ne hívd hittérítőnek lécci! Tiszteletlennek hat, és Verner atya ennél többet érdemel. Nagyon jó fej, és nem könyvmoly. Eü-s nincs a családban. Aki haldoklóval kísért volna, olyan sincs, kiváveédesanyám at,. aki mostápol ilyent Kőszegen. Esze ágában sincs eutanázát csinálni, noha a bácsi kérte erre.
Idézet
 
 
0 #14 tyima 2011-11-29 08:42
Zoli atya!
-Emlékeim szerint a Te családodban is fellelhető egészségügyis?!
Tehát hiteles, minden körülményre kiterjedő, beszélgetést tudnál folytatni, erről a kétségkívül kényes témáról...
-Légy szíves, most az egyszer, ne a hittérítőddel beszéld át az eseményeket, hanem vele!
Sok érdekes információt fogsz kapni, azt hiszem...
Idézet
 
 
0 #13 2011-11-28 15:55
Hát ezt te tudod jobban, ezelőtt meg kell hajolnom. Én csak elvi vitát folytathatok, te gyakorlatban láttál dolgokat.
Idézet
 
 
0 #12 tyima 2011-11-28 08:44
Van olyan élethelyzet(bár az élet, lehet nem jó kifejezés jelen helyzetben) mikor nincs egységes törvényi lehetőség! Egyszerűen nem általános a helyzet, hanem egyedi.A törvényünk meg, amit be akarnak tartatni, szokás szerint elavult, rugalmatlan, meg más ország törvénye után akar kullogni...
Amikor, (még a kórházas múltamban) hozzám fordult a zokogó, és végsőkig elkeseredett rokon, hogy szabadíthatnák meg a szenvedéseitől a nagypapát, én azt mondtam az orvost keressék! Hónapok óta látogattak egy fekvő testet, aki már nem volt ember.Szerették volna, még méltóságában tudni, hogy meghalt, és nem hogy kiszenvedett, kínhalált halt!Ők nem egy általánosságra vonatkozó törvényt, vagy általánosan konzervatív egyházat kérdeztek erről!
Hanem az egykor tudatánál lévő papát, és a saját lelkiismeretüke t!A papa maga könyörgött, mikor még tudott, hogy tegyék meg, mert úgy érzi, eleget szenvedett az életben!
...és tiszteletben kell tartani az ilyen, nevezzük VÉGAKARATNAK számító kérést, minden általános dolog felett. Ezt nem bírálhatja felül idegen ember, mert igenis van JOGA mindenkinek tisztességgel meghalni, nem kiszenvedni!
-Tudod Zoli, megnéztelek volna (meg az egyházad képviselőit) mit szólnak, mikor belépnek az elkülönítőbe...megérzik a fekvő, elevenen bomló test szagát-bűzét, és meglátják a szörnyű sebeket...
Idézet
 
 
0 #11 Eliza 2011-11-27 21:21
Idézet - zotya bá:
Nem értem, miért lenne eutanázia?

Azért, mert ugyanúgy azon dolgozol, hogy meghalhasson! Azért! Vagy képes lennél azért imádkozni, hogy minél tovább élőhalottkodjon ???????
Idézet
 
 
0 #10 indián 2011-11-27 18:45
Nagyon nehéz kérdés.Minden embernek a saját hite a fontos.Én biztos nem szeretnék növényként élni,sőt már ágyhoz kötötten sem.Amúgy is én abban hiszek,hogy a temetés és az egyéb cécó az itt maradottaknak szól,mert a halál után már nincs semmi.(bocs Zoli atya)Szigorúan és akár bonyolult ,bürokratikus módon de törvényt kellene alkotni a kegyes halálról.Szerintem szigorúan,nagyo n szabályozva végrehajtható lenne.
Idézet
 
 
0 #9 2011-11-27 17:48
Nem értem, miért lenne eutanázia? Azt hiszem, megbeszélném a hozzátartozómma l, a lelkivezetőmmel és az orvossal a dolgot. Igyekeznék erősíteni a lelket a hozzátartozómba n. Ha gépen van, akkor a fentiek alapján hoznék döntést. Lehet, hogy eutanázialenne a vége. És lehet, hogy nem.
Idézet
 
 
0 #8 Eliza 2011-11-27 13:52
Idézet - zotya bá:
Nehéz ügy, mert az egyházam eutanázia ellenes. Mit mondjak?Szerencsére nem kell ilyen döntéseket meghoznom.

Ne takarózz az egyházaddal! TE mit tennél, ha valakid, akit szeretsz, olyan állapotba kerülne? Ha most azt mondodm, imádkoznál érte, és aztán meghalna, képzeld, az is eutanázia lenne!
Idézet
 
 
0 #7 2011-11-27 08:25
Nehéz ügy, mert az egyházam eutanázia ellenes. Mit mondjak?Szerencsére nem kell ilyen döntéseket meghoznom.
Idézet
 
 
0 #6 Eliza 2011-11-26 19:11
Idézet - zotya bá:
Persze, ha már csak a gép tart életben....

Az eutanázia erről szól. És nem arról, hogy gond a beteg szülő/akárki ellátása, hát szabaduljunk meg tőle. Az gyilkosság.
Idézet
 
 
0 #5 2011-11-26 17:55
Höhöhö lusta voltam belépni. Mint most is.
Persze, ha már csak a gép tart életben....
Döntéshozóink hite...jó kérdés. Azért én nem mondanámn, hogy nincs. Attól még hajlamosaz emnber a csordával tartani, hogy van hite. Meg bűnei sem szünnek meg, sajna.
Idézet
 
 
0 #4 Eliza 2011-11-26 14:20
Idézet - zotya bá:
Ahogy azok is, akik most ágálnak ellene

Ejnye, Elza! Ne becsüld le mások hitét!

"Zotya bá"???? Elvesztetted a belépőkódodat?

Nem becsülöm le a hitét senkinek, nem rólad beszéltem, hanem a törvényalkotókr ól. És csak azt ne mondd, hogy nekik van hitük, mármint istenhitük, mert ha lenne, nem így "dolgoznának értünk"!
Amúgy meg, ha olyan állapotba kerülnél, hogy már az agyad sem működik, gép tart életben, szerinted hol lenne a hited? Ugye, nem a testedben? Akkor minek vegetáljon a test?
Idézet
 
 
0 #3 2011-11-26 11:14
Ahogy azok is, akik most ágálnak ellene

Ejnye, Elza! Ne becsüld le mások hitét!
Idézet
 

Szóljon hozzá!

tyim elvben egy demokratikus, szókimondó portál! De azért vannak illemszabályok, melyeket nem illik áthágni! Ha mégis mutatkozna szándék, tyim éber...


Biztonsági kód
Frissítés

Keresés

Jelenlévők

Oldalainkat 71 vendég böngészi
A site hozzáadása a KedvencekhezAz oldal hozzáadása a KedvencekhezBeállítás kezdőlapnak!Oldal megosztásaOldal elküldése emailkéntOldal nyomtatása

Hozzászólások