Tyimességek

...avagy Tyima gondolatai.

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése

Igaz szavak, és azonnal a hőzöngés...

E-mail Nyomtatás PDF

Idézek egy tanárembert:"Sokszor nem tudsz mit csinálni, ki nem küldheted óráról, térdepeltetni eszedbe ne jusson, igazgató nem engedi, jó, néha muszáj. Olyan, hogy egyes, vagy szaktárgyi figyelmeztető, az abszolút nem használ, tehát csak a fizikai erőszak", taglalja pedagógiai nézeteit egy a YouTube-on terjedő videón Víg Szilárd". Majd elmondja, milyen szellemi potenciállal megáldott gyerekekkel kell foglalkoznia. De a szüleikhez sincs értelme fordulni, mert nem tudnak írni olvasni. Az ilyen közeg nem tiszteli a rendet, tudást, fegyelmet, csak a fizikális feddést. Tanárnak, öregnek nincs arrafelé tekintélye...

-Elgondolkoztató! Hétfőtől ennek a tanárnak nem lesz állása, mert őszintén beszélt! Ez szinte biztos. Ilyenkor szokott beindulni az ügyeletes álsértettek, a megélhetési siránkozók, és az érthetetlen, felelősséget semmiért nem vállalók kórusa! Ez az ember ismeri a lakóhelyét, és feketén-fehéren elmondta, mi a szint. Van az országban sok ilyen sajna...De ezt miért nem lehet elismerni, és tenni ellene?Ahogy Kanada tett, ahogy Franciaország, vagy ahogy Erdély egyes részein?Magyarországon, miért kell azt a rendőri vezetőt  vagy azt a tévériportert, vagy közírót kirúgni
aki őszinte?Tiszta Kádári-idők, mikor nem lehetett beszélni róla, és akkor nincs az ilyen társadalmi probléma..?!

Dim lights Embed Embed this video on your site

Módosítás dátuma: 2013. január 29. kedd, 09:39  

Hozzászólások 

 
+1 #7 tyima 2013-01-31 08:45
Színvonalas, és néhol szenvedélyes eszmecseréteket érdeklődve olvasom. Folytassátok!
Idézet
 
 
-1 #6 Zoli atya 2013-01-30 21:07
Ma, én nem vagyok biztos benne, hogy bizonyos régiókban ez ilyen egyszerű, hogy "fel kell kelteni a gyerekek érdeklődését". Meglehet, Szilád jobban is csinálhatta volna, esetleg kiviszi a gyerekeket a természetbe, érdekes sztorikat mesél, nem tudom. Meglehet ki kellett volna lépnie a megszokott tanítási sémákból,és újakat kipróbálni. De ez sem egyszerű, mert nincs garancia a sikerre. Éppen tyima készített egy olyan filmet, melyben pont egy ilyen kezdeményezésrő l ad hírt. Majd ideteszi a linket, ha akarja. Talán a filmben szereplő tanárok tudnának segíteni a konyári tanárnak.
Másrészt, amikor egy gyerek úgy megy iskolába, hogy na, egy hely, ahol unatkozom, és ahol olyasmit várnak tőlem, aminek semmi értelme, és emellé nem tekintélytiszte lő, akkor hogyan kéne felkelteni az érdeklődését? És mellé van még másik tizenöt, amelyik ugyanebben erősíti őt! Én megértem Sziládot, szerintem akkor és ott úgy viselkedett, ahogyan tőle ez elvárható volt, és ami nem rossz szint! Pl. én sem nagyon tudtam volna mást tenni. Mert amit te javasolsz, az meglátásom szerint akkora munka (sok ember, például a kollégák, a szülők, és főleg a gyerekek szemléletét kellett volna átalakítani), ami egy embertől aligha várható el. Én a javaslatodat jóindulatúnak, ámde jelen helyzetben naivnak ítélem. A jövő szólhat erről, de a konyári eset viszont teljesen érthető, hogy nem szólt erről.
Idézet
 
 
0 #5 MA 2013-01-30 20:38
A tanárról a véleményem elég összetett.
Egyrészt tényleg nincs hatékony fegyelmező eszköze a tanárnak, és jó, hogy ő ezt ki merte mondani. Másrészt viszont ha már fegyelmezni kell a diákokat, főleg ha az osztály többségét, akkor az már a tanár szakmai alkalmatlanságá t is bizonyítja. 1-2 rendetlen gyerek mindig, minden osztályban van, az még nem a tanár hibája. De ha már a többség rendetlen, akkor érdemes elgondolkodni azon, hogy vajon a tanár képes-e felkelteni az érdeklődést a tantárgya iránt, és valóban emberszámba veszi-e a diákokat, törekszik-e arra, hogy megértsék őt. Ha nem, akkor az súlyos szakmai hiba, mert egy jó tanár a diákjai többségében fel tudja kelteni az érdeklődést a tantárgya iránt, vagy legalább el tudja érni, hogy hallgassanak rá a gyerekek és ne zavarják az órát. Aki fel tudja kelteni az érdeklődést, annak nincs szüksége fegyelmezésre, mert anélkül is csendben figyelnek rá a gyerekek. Ez a tanár úgy látszik, nem képes erre.

A kiegészítéssel kb. 80-90%-ban egyetértk, a gyerekeknek nincs motivációjuk az iskolában, és ez a helyzet ugyan tényleg nem a tanár hibája, de az ign, ha az osztály többségét képtelen kimozdítani ebből a felfogásból, és képtelen a tantárgya iránt felkelteni az érdeklődést.

Vezetői alkalmasság: ki kell mondani az igazat, a jót is és a rosszat is őszintén, de nem szabad sem túlozni, sem általánosítani, és ezért nem alkalmas az a borsodi cigány vezető, aki bűnözőnek nevezi a saját népét. A tanár nem túlzott, nem általánosított, pontosan közölte az arányokat, tehát ebből a szempontból nem rossz (jobb, mint a borsodi vajda), és még abban is igaza van, hogya mai gyerekek szemtelenebbek, de abban nincs igaza, hogy nem vállalja a felelősséget, nem ismeri el, hogy azért nem figyelnek a gyerekek, mert ő nem képes elérni, hogy rá figyeljenek, nem képes felkelteni a tantárgy iránti érdeklődést. Az érdeklődés felkeltése egy tanár legfontosabb feladata, mert aki érdeklődik, az tanul, és nem kell fegyelmezni.
Idézet
 
 
-1 #4 Guyver 2013-01-30 12:01
1., Teljesen általános a jelenség... És nem kell az ilyesmi miatt a legeldugottabb bokortanyákig / ~falvakig menni, csak hogy valami "kuriózumra" leljünk. Azonban az ilyesmi sosem lesz benne a köz-médiában (ez is jó, kereskedelmi televízió "híradó" műsora, de köz-médiának csúfolja a köztudat... nonszensz ostobaság... mindegy), egy bizonyos népcsoport és faj érdekképviselet e miatt... De ha le merem írni, hogy melyikre is gondolok, azonnal, spontán náci leszek.

2., A szellemi lecsupaszításba n a különféle médiáknak csupán közvetett szerepe van / volt. Szintúgy - első pontban érintőlegesen megemlített - az a bizonyos faj képviselői által meghirdetett, ám több-kevesebb sikerrel titkolt motivációi miatt. De ugye antiszemitizmus , meg az örökös náci kártya.

3., "Sruccfej a homokban, meg ilyen ez az ország"? Na ne nevettessük ki magunkat, kérem. Milyen undorító megnyilvánulás ez? Ilyet is csak azok az ostoba szerencsétlenek írnak le, akikkel az élen megy a "struccfej a homokban". Mert egyszerűbb magunkat intellektüellne k tettetve, ilyen semmitmondó, cionista fröcsögéseket szajkózni mindenttudón. Mint bármi más konstruktívat tenni. Hogy nem tetszik a dolog? El lehet tűnni kérem! Ugyanis az ilyen mentalitású embertől semmi pozitívat nem vár az, akinek van akár egy kevés sütnivalója. Ha viszont nem tetszik egy szép, kellemes dalban megénekelt "...akkor takarodj át a román határon..." félsor, tessék szépen tenni a dolog ellen! Struccpolitika? Tessék szépen beszélni a dologról! Felhozni különféle fórumokon! Nyíltan kimondani, és forszírozni!... Ja, hogy ez már mindjárt nem "kóser"? Meg nem tetszik a náci tábla?... Én szóltam...

4., Mielőtt még valaki itt is villantana egy hasonlót: Előre szólok - nem vagyok antiszemita. Semmi bajom az arabokkal, perzsákkal, beduinokkal, türk/iszlám sémi származású népekkel. Sőt, a nagy részüket még látatlanul is kedvelem.
Idézet
 
 
+2 #3 tyima 2013-01-28 08:15
Ez egy új létforma lett! Rájöttek ingyenélők, hogy milyen remek jövedelemforrás sírni-ríni-rettegni,kireke sztést vizionálni megrendelésre...Aztán, mikor kamerát látnak, vagy jelez megrendelőjük, mennek és rettegnek egyet, vagy kettőt!
Majd jól nevelten odatartják a buksijukat a simikéért...
Idézet
 
 
+2 #2 Eliza 2013-01-27 10:08
Megélhetési siránkozó... egyre jobb kifejezéseket használsz.
Struccfej a homokban - ilyen az ország.
Idézet
 
 
+2 #1 tyima 2013-01-27 08:19
Írhatnám ezt a kiegészítést a cikk alá is! De nem teszem, egész az így! Hazánkban a szellemi lecsupaszítást tökéletesen elvégezte a kereskedelmi tévék-rádiók, és a gátlástalan reklámhadjárato k özöne. Sokan éltek-élnek meg ebből. Bankárok, politikusok, ügyvédek, celebek, egyebek. Hazánk átlagpolgárának maradt lehetőségként a pláza, énekverseny, robotmeló három műszakban, szerencsejáték, meg hitelből kocsi, lakás...Igényre, kultúrára nem jut idő, nincs is lassan igény rá! Az ilyen közegbe születő gyermeket nem érdekli a tudás! Nem látja értelmét elfáradni, hisz a "boldogulásnak" van más módja! Egyszerűbb, gyorsabb, és fáradtság mentesebb! Ezt látja otthon a szülőknél, minek is változtatna rajta?!És valahol a saját szemszögéből nézve, igaza is van. Nincs munka, ha van is nem igazán jövedelmező. Marad az unalom a suliban, a kocsmában, bárhol. Ezeket a gyerekeket írta le, jellemezte a tanár. EZ a mezítelen valóság. Ezért nem a tanár a hibás, de őt úgyis elhallgattatják , ha tudják! Eddig így történt legalábbis.............................................
Itt fordulnék MA kollégámhoz! Aki szerint az a borsodi cigány vezető, aki ezt kimondta őszintén, és kiegészítette azzal , hogyan segítene, -az nem jó vezető?! Miért nem? -Mert belülről ismerve a társadalmát, annak hibáit-erényeit, tökéletes jellemrajzot adott! Alapos ismeretek nélkül, nem lehet vezető szerintem! Jó biztos nem! Ha elhallgat, vagy félreismer történéseket, akkor az igazságtól elrugaszkodik. Nem tud reális döntéseket hozni, és a népe sínyli meg! Mert onnantól VALAKIKNEK akar megfelelni, nem a sajátjainak! Ez ilyen egyszerű valójában MA!
Idézet
 

Szóljon hozzá!

tyim elvben egy demokratikus, szókimondó portál! De azért vannak illemszabályok, melyeket nem illik áthágni! Ha mégis mutatkozna szándék, tyim éber...


Biztonsági kód
Frissítés

Keresés

Jelenlévők

Oldalainkat 42 vendég böngészi
A site hozzáadása a KedvencekhezAz oldal hozzáadása a KedvencekhezBeállítás kezdőlapnak!Oldal megosztásaOldal elküldése emailkéntOldal nyomtatása